سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

انتقاد شدید شهریارى از انتقال گاز به پاکستان

مرصـاد دیدگاه

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامى:
شیعیان را در پاکستان می‌کشند و ما به این کشور گاز می‌دهیم!

انتقاد شهریارى

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد شدید از نسل‌کشی دو ساله شیعیان در پاکستان، خطاب به رییس مجلس گفت: «می‌دانید که نزدیک دو سال است شیعیان پاکستان به دست «وهابیون افراطى» و شیعیان شرق کشورمان توسط «گروهک جندالشیطان» قتل عام می شوند، درحالی که مسئولان ما در این شرایط درصدد «انتقال گاز به پاکستان» هستند!»
به گزارش ابنا از تهران «دکتر شهریاری» با استناد به بند 16 اصل سوم قانون اساسی گفت: «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از همه مستضعفان جهان است».
وی از لاریجانی و سایر مسؤولان خواست تا این مسأله را پیگیری و در روابط دوجانبه با پاکستان تجدیدنظر کنند.
وی درخواست کرد که وزیر امورخارجه به صلاحدید ریاست مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حضور یافته و در این خصوص توضیح دهد.
لازم به ذکر است که حملات علیه شیعیان پاراچنار از آوریل 2007 شروع شده و هنوز ادامه دارد و بیش از نیم میلیون شیعه از 16 نوامبر سال 2007 در محاصره کامل به سر می‌برند و مرگ و میر کودکان و بیماران به دلیل نبود مواد غذایی و دارویی به مسأله‌ای معمولی و هر روزه تبدیل شده است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

بنزین 400 تومانى هم قاچاق مى‏شود!

مرصـاد دیدگاه

با وجود افزایش قیمت سوخت در داخل کشور، قاچاق بنزین از سیستان وبلوچستان به آن سوی مرزها همچنان ادامه دارد تا جایی که یک مقام مسئول تقاضای بنزین آزاد را دراین استان غیرمنتظره می خواند.

به دنبال سهمیه بندی بنزین در تیرماه گذشته، برای مدتی قاچاق سوخت از این استان شرقی کشور به آن سوی مرزها به صورت مقطعی متوقف شد. در این مدت، دیگر از افراد گالن به دست که در حاشیه جاده ها به دنبال فروش سوخت بودند یا از مالکان خودروهایی که با سرعتی خیره کننده درصدد فروش سوخت قاچاق در آن سوی مرز بودند، خبری نبود. با این حال بعد از گذشت مدتی و با توجه به تفاوت فاحش قیمت سوخت در این سو و آن سوی مرزها، قاچاق سوخت در این استان محروم از سرگرفته شد و بدین شکل، همچنان بازار قاچاقچیان سوخت داغ است و در گوشه و کنار شهرهای مرزی به راحتی می توان این پدیده شوم را مشاهده کرد که جدا از آثار مخربی که بر اقتصاد کشور دارد، خطرات زیادی را نیز متوجه شهروندان کرده است. در حال حاضر سیستان وبلوچستان مقصد حدود 10 استان کشور برای قاچاق فرآورده های نفتی است و قاچاقچیان پس از جمع آوری سوخت موردنیاز خود، از استان های همجوار سیستان وبلوچستان آن را با 2برابر قیمت به افغانستان قاچاق می کنند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

چرا سیستان و بلوچستان پیشرفت نمىکند؟

مرصـاد دیدگاه

اگر به یاد داشته باشید در مقاله ای تحت عنوان «ماهواره‌ها چه می‏خواهند؟» توضیح دادیم که یکی از دلایل پیشرفت اقتصادی یک کشور، جذب توریست است. این جذب توریست به تنهایی خود منبع اصلی و اساسی می تواند برای یک کشور باشد. زیرا مسلماً اکثر کسانی که از خارج از یک کشور به داخل آن کشور مسافرت می کنند، کسانی هستند که از نظر مالی، توان مناسبی دارند. لذا این افراد پس از بازدید از مکانهایی که برایشان جذاب است، و از طرفی از نظر سرمایه گذاری نیز می تواند امنیت بالایی داشته باشد، برای سرمایه گذار حائز اهمیت است. بدین ترتیب با جذب سرمایه های خارجی، بیکاری در یک کشور کاسته می شود و چرخه اقتصادی آن کشور بهبود می یابد.
اما کشوری که در آن آرامش و امنیت نباشد، احتمال جذب سرمایه در آن صفر خواهد بود. بدین ترتیب، بیکاری هر روز بیشتر خواهد شد. زیرا ایجاد شغل جدید نمی شود و از طرفی همان سرمایه های موجود در آن کشور نیز نابود می گردند.
باید این تصور را داشته باشیم که دیگر امروز در جهان هیچ دولتی در شهرهای خود سرمایه گذاری نمی کند. بلکه بسترسازی می نماید تا سرمایه های خصوصی برای تولید، جذب گردد.
اکنون نگاهی به استان مظلوم سیستان و بلوچستان می‏اندازیم.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

یادداشتهاى دوستان

مرصـاد دیدگاه

به نام خداوند متعال
برخى از یادداشت‌هاى دوستان را ـ که به نظرم مفیدتر بود ـ در زیر آورده‌ام و توصیه مى‌کنم بخوانید:


سیستان من:

ـ اکاذیب و اراجیف مزدوران جندالله
ـ
حقوق بشر از نوع اهل سنت


تفتان خبر:
ـ نقدی بر خاطره ای از یک سفر به تهران
ـ نظر یکی از وبلاگ نویسان در مورد اهانت به حضرت فاطمه و خلیفه دوم

درالولایه سیستان:

ـ اندیشه سیاسی آیت الله سید علی سیستانی مرجع تأثیرگذار در عراق

پسر سیستان:
ـ بزرگترین نشست سیستانی‌های مقیم پایتخت در رستوران سیب
ـ تبریک برای سیستانی‌ها

کلمات کلیدی:

ترور، شرارت، قاچاق و... تا کى؟

مرصـاد دیدگاه

تا کى باید این استان، با واژه‌هایى چون خشونت، ترور، آدم‌ربایى، شرارت، جهل و کج‌فکرى، قاچاق، مواد مخدر، بى‌سوادى و افراط گرایى و حتى قاچاق انسان، شناخته شود؟؟
آیا این واژه‌ها، زیبنده‌ى مردم شریف، خونگرم، نجیب و زحمت‌کش این استان (از بلوچ و سیستانى و... ) است؟؟
تا کى باید بزرگان و عاقلان (مخصوصاً حضرات مولوى) بجاى اینکه به فکر چاره‌اى براى این امور باشند، بر طبل خشونت بکوبند و مستقیم و غیر مستقیم، با گفتار و کردار خود موجب تشدید این مسائل شوند؟
امروز سرى به برخى از خبرگزاریها زدم و چندین خبر اینچنینى یافتم. آیا این موجب تأمل و تأسف نیست؟!

- ماموران پلیس سه تروریست را در خاش دستگیر کردند
- دستگیری جمعی از اشرار عضو گروه عبدالمالک ریگی در ایرانشهر
- شرور معروف منطقه خاش تسلیم شد
- 103 نفر از اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند
- دستگیری بیش از هزار تبعه غیر مجاز در استان سیستان و بلوچستان
-
دستگیری سه شرور مسلح درسراوان وتسلیم شدن 130 شرور در استان
-
643 کیلوگرم مواد مخدر در شرق کشور کشف شد
- 300 کیلوگرم موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
- 70 تن آرد قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد
- حجم کشف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان 73 درصد افزایش داشته است
- 411 کیلوگرم مواد مخدر در شرق ایران کشف شد


کلمات کلیدی:

تحلیلى کوتاه بر چالشهاى مذهبى اخیر استان سیستان و بلوچستان

مرصـاد دیدگاه

ارزش و اعتبار هر کسى ریشه در هویت او دارد و مسلماً از عوامل مهم هویت بخشى افراد، باورهاى ایمانى و اعتقادى وى مى‌باشد. در این راستا، باورها و اعتقادات هر کس براى او محترم است و افراد مى‌توانند اعتقادات دیگران را قبول نداشته باشند، اما هیچکس حق توهین و بى‌ادبى و جسارت به اعتقادات دیگران را ندارد. با این حال حق نقد عقلى، عملى و تاریخى نیز براى همه افراد نسبت به همه موضوعات بشرى محفوظ است. همچنانکه حتى اصولى همچون توحید و نبوت و مسائل پیرامون آنها در طول تاریخ مورد بحث انبیاء، ائمه وبزرگان دین و مراکز علمى، دینى و قرآن کریم بوده است. از طرفى دیگر این هم پذیرفته نیست که فرد یا افرادى بدون دلیل و استنادات علمى، عقلى و تاریخى، منکر مسلمات تاریخى و باورهاى ایمانى و هویتى دیگران شوند.
بر این اساس، چالشهاى مذهبى موجود استان را مى‌بایست بدور از نگاهى سطحى‌نگر و احساسى، با توجه به تحولات ملى، منطقه‌اى و جهانى، آنهم با توجه به رویدادهاى چند دهه اخیر تحلیل نمود و نه چند روز گذشته. لذا به طور مختصر به مواردى به شرح ذیل اشاره مى‌شود؛
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

<      1   2      
?بازدید امروز: (19) ، بازدید دیروز: (151) ، کل بازدیدها: (1172735)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ