سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

رسوایی علمای وهابی در حوادث مصر و تونس

مرصـاد دیدگاه

وهابیتمواضع علمای وهابی جهان اسلام در قبال مسائل اخیر مصر و تونس اوج بی‌بصیرتی و کج فهمی این به اصطلاح عالمان دینی را از آموزه‌های اسلامی و حوادث سیاسی روز جهان اسلام نشان می‌دهد. [و وابستگى‌شان را به صهیونیستها و دشمنان اسلام بیشتر آشکار مى‌کند!]
نگاهی به قیام مردم مصر و تونس بر علیه دیکتاتورهای کشورشان که از همپیمانان اصلی رژیم صهیونیستی نیز در منطقه محسوب می‌شوند و بررسی مواضع علمای وهابی نشان می‌دهد که این علما وهابی در راستای منافع دیکتاتورهای عرب و صهیونیزم بین‌الملل موضع‌گیری می‌کنند و تنها آلت دستی در دست استکبار جهانی می‌باشند.
به عنوان نمونه بر پایه گزارش رسانه‌ها، امام جمعه شهر ریاض با انتقاد شدید از موج اعتراضات در مصر و تونس، آنها را اقدامی علیه اسلام دانست.
"شیخ عبدالعزیز آل شیخ " مفتی عربستان سعودی [و رفیق شفیق مولوی عبدالحمید افغانى] گفت: تظاهراتی که در برخی از کشورهای عربی وجود دارد، برنامه‌ریزی شده و مدیریت شده دشمنان اسلام است تا کشورهای عربی و اسلامی، تجزیه و از کشورهای بزرگ و قوی به کشورهای کوچک و عقب مانده تبدیل شوند!!
وی که در خطبه های نماز جمعه شهر ریاض سخن می گفت ادامه داد: برنامه‌های تحریک کنندگان به تظاهرات، جنایتکارانه است که هدف آن حمله به امت اسلامی و پایان بخشیدن به دین و ارزش‌ها و اخلاق است. برنامه‌ریزان این تظاهرات به دنبال تجزیه کشورها و سیطره بر منابع آنها هستند که نتیجه آن بد و عواقبش وخیم است چرا که این اقدامات با خون ریزی، بی آبرویی، غارت و زندگی در ترس و گمراهی همراه می شوند.
مولوی عبدالحمید و مفتی وهابی آل شیخ آل شیخ همچنین در سخنان خود مسلمانان را به آگاهی در واقعیت ها و حقیقت ها دعوت و یادآوری کرد: دشمنان اسلامی خواهان خیر و خوبی برای ما نیستند و هرج و مرجی که در برخی کشورهای اسلامی به وجود آمده از طرف دشمنان اسلام و برای نابودی ماست.
وی خطاب به جوانان نیز گفت: ای جوانان اسلام هوشیار و برحذر باشید و فریب دشمن را نخورید.
او همچنین با انتقاد شدید از برخی رسانه ها گفت که آنها حقیقت را وارونه جلوه می کنند تا قلب ها را از غیر واقعیت ها پر کنند و ملت ها براساس برنامه هایی با هدف نابودی و خرابکاری حرکت کنند.
این در حالیست که مردم قیام کننده دو کشور مصر و تونس تنها اسلام خواهی و عدم روابط با رژیم جنایتکار اسرائیل را جز اهداف قیام خود می دانند.
در همین حال کمال الهلباوی، عضو ارشد گروه اخوان المسلمین درباره مواضع شخصیت‏های سعودی درباره انتفاضه مصر به العالم گفت: "ملک عبدالله و مفتی‏های سعودی، اهل سنت نیستند؛ چون اگر سنی بودند باید به سنت پیامبر(ص) و صحابه و دستورات قرآن عمل می‏کردند. قرآن می‏گوید که با فحشاء و منکر مبارزه کنید اما عبدالله و مفتیان سعودی با حمایت از مبارک، فحشاء و منکر را تشویق می‏کنند ".
همچنین علمای الازهر نیز در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به برانگیختن احساسات و بازی با عواطف مردم، کسانی را که فتواهایی در حمایت از اعتراضات مردمی صادر می‏کنند و قصد براندازی حکومت را دارند، عامل فتنه خواندند.


کلمات کلیدی: مولوی عبدالحمید، مسجد مکی، شیعه، سنی، صهیونیسم، وهابیت، عربستان، انقلاب مصر، تونس، آل شیخ

اولین آقازاده فتنه گر

مرصـاد دیدگاه

عبدالله بن زبیردر تاریخ اسلام مصادیق قابل توجهی وجود دارد از بزرگانی که به واسطه فرزند ناخلف، از مسیر حق خارج شدند و اجر مجاهدت‌های خویش را ضایع کردند...
زبیر بن عوام یکی از این افراد است. زبیر، یکی از بزرگترین مجاهدان صدر اسلام، باجناق و نزدیکترین یاوران رسول‌الله(ص) بود به طوری که سیف الاسلام لقب گرفت.
علاوه بر مجاهدت‌های درخشان در جنگ‌های صدر اسلام، زبیر جزو ارادتمندان اهل بیت نیز محسوب می شد به طوری که در جریان سقیفه، در حمایت از علی (علیه السلام) در منزل حضرت فاطمه(س) متحصن شد و حتی شمشیر کشید تا از حق علی در جانشینی پیامبر دفاع کند.
ارادت زبیر ابن عوام به اهل بیت به حدی بود که حضرت علی علیه السلام درباره ایشان گفته‌اند: زبیر از ما اهل بیت بود تا اینکه فرزند شومش عبدالله بزرگ شد.
عبدالله ابن زبیر همان کسی است که در زمان خلافت حضرت علی علیه السلام، خاله‌اش عایشه و پدرش را به جنگ علیه علی علیه السلام تحریک کرد و اولین جنگ داخلی علنی در میان مسلمین را به راه انداخت.
روایت است که در ابتدای جنگ جمل، حضرت علی علیه السلام با اسب به نزد زبیر رفت و با بیان خاطره‌ای از پیامبر به خاطر زبیر آورد که پیامبر به او فرمود روزی تو با علی جنگ خواهی کرد در حالی که ستمکار و ناحق خواهی بود.
زبیر با بخاطر آوردن آن ماجرا، تکانی خورد و شمشیر خود را زمین انداخت و عزم بازگشت کرد اما پسرش عبدالله با اصرار او را از این کار بازداشت و تشویق کرد در جنگ بماند و به روی علی علیه السلام شمشیر بکشد.
جنگ جمل یکی از عبرت آموز‌ترین فتنه‌های صدر اسلام است. جنگی که یک طرف آن، همسر پیامبر، باجناق پیامبر، صحابی‌ها و مجاهدان بزرگ بودند و طرف دیگر علی علیه السلام خلیفه وقت.
عبدالله ابن زبیر را می‌توان پیشکسوت آقازاده‌ها دانست. کسی که برای رسیدن به قدرت، فتنه‌ای بزرگ به راه انداخت و برای فریب مردم، دائم از مجاهدت‌های پدر و مقام خاله‌اش نزد پیامبر مایه می گذاشت و افتخارات پدر و خاله‌اش را دلیل برحق بودن خود می‌دانست.
تاریخ، چه خوب معلمی است.

منبع: جهان نیوز (به نقل از الف)


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، امام علی، خلافت، معاویه، سقیفه، بنی امیه، فتنه، عبدالله بن زبیر، آقازاده

سخنان مفتی اهل سنّت سوریه در رسوا کردن وهابیها

مرصـاد دیدگاه

فایل زیر قسمتهایی از سخنرانی مفتی اهل سنّت سوریه در رسوا کردن علمای وهّابیت و اعتراف ولایت حضرت علی (علیه‌السلام) است. فایل کوتاه است ولی بسیار تکان دهنده. ترجمه‌ی سخنانش را هم در این صفحه قرار میدهم ولی توصیه میکنم حتما فایل را دانلود کنید و خودتون مشاهده بفرمایید.

رسوا کردن وهابیون توسط مفتی سوریه

بزرگان اهل سنت حقایق را کتمان می کنند! تا مبادا اینکه مردم شیعه گردند.

 

>> لینک دانلود <<

 

ترجمه:
اجازه بدهید که صادقانه بگویم!
ده ها سال پیش که مشغول تحصیل علم بودم، از استادم شنیدم که میگفت: به درستی که عاشورا مصیبتی برای امت اسلامی بود ...
چرا این ( حقیقت ) را از ما پنهان می کردند؟! خدا از گناهشان نگذرد!
از ترس اینکه مردم تحت تاثیر قرار نگیرند و شیعه شوند ...
آیا باید حقایق را ، از ترس گرایشات ( مذهبی ) پنهان کرد؟! آیا حقیقت را باید پنهان کنیم، که مبادا یکمذهب بر علیه مذهبی دیگر تقویت شود؟!
دست از سرمان بردارید ای آقایان! گذشت آن زمان که دین در جهت سیاست اشخاص به کارگرفته می شد. گذشت آن زمان که ( آن آدم ) با سوء استفاده از روش ظالمانه، خود را امیرالمؤمنین نامید، تا بر روی زمین فساد کند ...
امیر المؤمنین نیست، جز آن کسی که اولاً میزان حق و عدالت را در مورد خودش اجرا کرد. و ثانیا ( اعمالش ) را طبق شریعت اسلامی سنجید.و ثالثاً اسلام را میزان و معیار ( اعمال ) خود و خانواده اش قرار داد ... پس او امیر مؤمنان است ...
اما آن کسی که با بیعت اجباری ، تزویر و رشوه امیر شد ... پس این ( چنین شخصی ) امیر هیچ کسی نیست ... او فقط امیر هوای نفس و شهوات خودش است.

این حقیقتی است که باید اعلام کنم ...


منبع: وبلاگ پیاده تا عرش به نقل از سایت خبری سلام شیعه


کلمات کلیدی: غدیر، امامت، شیعه، سنی، امام علی، خلافت، وهابیت، ولایت، سوریه

وهابیت به دلیل عقاید شیطانیش کفر محض است

مرصـاد دیدگاه

وهابیون فقط خود را لایق بهشت می دانند
وهابیوهابیت به دلیل عقاید شیطانی که در سر دارد و همچنین به دلیل فعالیتهای غیر انسانی که از ابتدای آغاز فعالیتش تا کنون انجام داده در بین علمای شیعه و سنی با انتقادهای زیادی روبرو شده و کتب زیادی در رد این فرقه شیطانی به رشته تحریر در آمده است.
در این بین ما هم با مدیر پایگاه علمی تحقیقاتی گفتگوی آرام میان شیعه و سنی و نویسنده چهار کتاب در بحث وهابیت و پاسخ به شبهات اهل سنت به گفتگو نشستیم تا به نحوی در شناختن و شناساندن افکار این فرقه به مردم جامعه سهیم باشیم.
مصطفی جوادی نسب در گفتگو با خبرنگار بخش اندیشه آینده روشن در مورد معرفی فرقه ضاله وهابیت اظهار داشت: قبل از اینکه کلام را شروع کنم، دوست دارم وهابیت را از منظر یک عالم و نویسنده اهل سنت معرفی کنم؛‌ دکتر محمد سعید رمضان البوطی، از منتقدان اندیشه سلفیه و فرقه وهابیت در کتاب «السلفیه مرحله زمینه مبارکه لا مذهب اسلامی» در باره سلفیه و پیدایش آن چنین می گوید: «سلفیه پدیده ای ناخواسته است که انحصار طلبانه مدعی اسلام است، و همه چیز و همه کس را به جز خود کافر می‌دانند.»
وى افزود: برای روشن‌تر شدن این مسئله به یکی از اندیشه های علمای وهابی اشاره می کنیم: «در اندیشه وهابیت ریختن خون سایر فرق اسلامی مباح است؛ زیرا سایر فرق اسلامی را در حکم کافر حربی می دانند.»
جوادی نسب اذعان داشت: فرقه ای خود خواسته که با به تن در کشیدن جامه انتساب به سلف صالح و با طرح ادعای وحدت مخالف است؛ سلفیه یعنی همان بستر وهابیت، مدعی است که هیچ مذهبی وجود ندارد و باید به عصر سلف صالح یعنی دوران صحابه، تابعین و تابعین تابعین بازگشت و از همه دستاوردهای مذاهب که حاصل قرنها تلاش و جستجوی عالمان فرقه‌ها بوده و اندوخته‌ای گران قیمت از فرهنگ اسلامی در ابعاد گوناگون پدید آورده است، چشم پوشیده است و اسلام را بدون اینکه هیچ دین دیگری باشد را اختیار می کنند.
وی افزود: سلفیه دست به دعوت بر می دارد و می گوید: «بیایید با کنار گذاشتن همه مذاهب به سوی یگانه شدن برویم.» به راستی آیا این است اسلام، مگر اسلام نمی فرماید: تمام کسانی که توحید و نبوت و معاد را قبول دارند، مسلمان هستند، آیا این مسلمانی است؟
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: اهل سنت، مسجد مکی، شیعه، سنی، گفتگو، وهابیت، عربستان، تکفیر

قرضاوی: در مناظره با شیعیان و مسیحیان، سنیها بازنده اند

مرصـاد دیدگاه

قرضاوی در حال دست دادن با زن امیر قطردکتر یوسف قرضاوی مؤسس و  رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: با ورود شیعیان در بین مسلمانان کشورهای سنی مانند مصر بسیار مخالف است!
به گزارش بی باک به نقل از مفکرة الاسلام، وی در اظهاراتی گفت: قدرت سازمانهای شیعی در آزادی و استقلال علمایشان می‌باشد، بر عکس علمای سنی که به کارمندانی در نزد دولتشان تبدیل شده اند و مجبوریم برای مصلحت حزبمان و یا حتی رئیس دولتمان عمل کنیم.
او که از ضعف در روشهای جدید تربیتی و آموزشی علمای اهل سنت سخن می گفت از الازهر نیز انتقادات شدیدی نمود و الازهر را باعث فرار علمای - به قول خود - قوی از مصر دانست که با کم شدن آنها در دانشگاه الازهر نسل جدید علمایشان هم ضعیف شده و به گفته خود توانایی ایستادگی در برابر امواج خروشان شیعه را ندارند.
قرضاوی در پایان گفت: من قصد ندارم بگویم که باید الازهر را کاملا تغییر بدهیم و یا از نو بسازیم اما باید این موضوع را فهمید که در زمان کنونی اگر بین شیعه و سنی و یا سنی و مسیحی بحث و مناظره شود حتماً طرف شکست خورده طرف سنی می‌باشد.


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، مصر، مناظره، قرضاوی

تاریخ طبری و دستگاه اموى آغازگر تحریف قیام عاشورا

مرصـاد دیدگاه

دکتر رجبی دوانی

محرم (7)

دکتر رجبی دوانی، معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین(ع) گفت: نویسنده تاریخ طبری عنایتی به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نداشته و تلاش کرده از عظمت حماسه حضرت اباعبدالله علیه‌السلام بکاهد.

معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص تحریفات وارد شده به واقعه عاشورا، اظهار داشت: تحریفات در ارتباط با قیام همیشه جاوید حضرت امام حسین علیه‌السلام توسط دشمنان آن حضرت و دوستان نادان در طول تاریخ صورت گرفته است.

*حکومت بنی‎امیه سرآغاز تحریفات عاشورا است
وی گفت: دستگاه‌ جبار اموی تحریفات عاشورا را از زمان قیام حضرت، با استفاده از ابزارها و رسانه‌های آن زمان توسط خطبا، حاکمان وقت، ائمه جمعه و جماعت مطرح می‌شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌ السلام تصریح کرد: دستگاه اموی سعی داشت قیام امام حسین علیه السلام را به ایستادن در برابر خلیفه واجب ‌الاطاعه و مشروع تنزل دهد تا حرکت آن حضرت را خروج، طغیان و بغی که در اصطلاح فقهی حکم آن سرکوبی و مرگ است، تلقی کنند؛ اینکه در برخی اقوال، کاروان اسرای اهل بیت علیهم السلام را خارجی خطاب می‌کردند به معنای بیگانه نبود بلکه مقصودشان این بود که آنها ـ‌ خاندان اهل‌بیت ـ در برابر حکومت حق و مشروع خروج کرده‌اند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، اهل بیت، معاویه، محرم، امام حسین، عاشورا، یزید، بنی امیه، تحریف، تاریخ طبری، ناصبی

آیا کربلا برتر از کعبه است؟

مرصـاد دیدگاه

محرم (6)

سؤال:
از دیدگاه شیعیان، کربلا برترین مکان در روى زمین و برتر از بیت الله الحرام است و عناوینى همچون: «أفضل بقاع الأرض» «أرض الله المختارة» «حرم الله ورسوله» «قبلة الإسلام» «فی تربتها شفاء» و... به وفور در روایات شیعیان یافت مى‌شود و ثابت مى‌کند که از دیدگاه شیعه،‌ کربلا ارزش بیشترى نسبت به کعبه دارد و کعبه براى آن‌ها اهمیت و ارزش چندانى ندارد، زیارت کربلا به مراتب ثواب بیشترى نسبت به زیارت خانه خدا دارد.
حتى در اینباره اشعارى نیز سروده‌اند که همین معنا را مى‌رساند؟

ومن حدیث کربلاء والکعبة     لکربلاء بانَ عُلُوُّ الرُّتّبَه
در جاى دیگر آمده:

هی الطفوفُ فَطُفْ سبعًا بمغناها     فما لمکةَ معنًى مثل معناها
أرضٌ ولکنها السبعُ الشدادُ لها        دانتْ وطأطأَ أعلاها لأَدْناها
خوشحال خواهیم شد که پاسخ این مطالب را به‌صورت واضح و روشن برایم ارسال کنید.  (سؤال کننده: عبد الرحمن)

خلاصه شبهه:
از مجموع گفتار فوق سه شبهه اساسى استخراج مى‌شود:
شبهه اول: چرا شیعیان به کعبه اهمیت نمى‌دهند؟
شبهه دوم:‌ چرا شیعیان به کربلا «قبلة‌الاسلام» مى‌گویند؟
شبهه سوم:‌ چرا از دیدگاه شیعیان کربلا برتر از کعبه است؟

ما تلاش مى‌کنیم که در این مقاله به این سه شبهه به صورت مختصر پاسخ دهیم.


متن کامل و استدلالى پاسخ را حتماً در سایت مؤسسه ولى عصر(عج) مطالعه فرمایید.
.
.
در پایان مقاله، خلاصه و جمع بندى پاسخ به این صورت بیان شده است:
در این نوشتار سه شبهه مهم پاسخ داده شد.
ـ شبهه نخست این بود که در نظر شیعیان، کعبه اهمیتى ندارد؛ بلکه ارزش کربلا بیشتر از ‌کعبه است؟
پاسخ این است که شیعیان هم نظر با دیگر فرق اسلامى،‌ براى کعبه حرمت و جایگاه خاصى را قائل است. حد اقل پنج مورد که نشانگر اهمیت کعبه و حج از دیدگاه شیعیان است؛ بیان شد.
ـ شبهه دوم این بود که کربلا از دیدگاه شیعیان‌ »قبلة الاسلام» است.
در پاسخ بیان شد درست است که کربلا از دیدگاه شیعیان مقدس و داراى احترام خاص است؛‌ اما هیچگاه کربلا را قبله نمى‌دانند و در هنگام نماز رو به سوى کعبه مى‌نمایند نه به سوى کربلا. در این رابطه، نظر فقهاى بزرگ شیعه را یاد آور شدیم.
ـ شبهه سوم این بود که چرا شیعیان کربلا را برتر از کعبه مى‌دانند؟
از این شبهه، دو جواب داده شد:
جواب نخست این است که طبق روایات صحیح السند و موثق، کربلا علت آفرینش کعبه است به عبارت دیگر، خداوند کعبه را به خاطر عظمت کربلا و آن کسى در آنجا مدفون است؛ آفریده است از این جهت برترى کربلا اثبات مى‌‌شود.
جهت پاسخ تفصیلى و براى اینکه تا حدودى جواب این سؤال روشن شود؛ برخى فضائل مشترک و فضائل ویژه کعبه و کربلا مورد بررسى قرار گرفت. که با دقت در آنها مى‌توان سؤال را حل کرد.
اما علاوه برآن، چهار روایت که حداقل سه روایت آن صحیح و موثق است نتیجه نهائى را با اثبات برترى کربلا بر کعبه روشن ساخت.
 در روایت اول امام صادق به ابن ابى یعفور فرمود:‌ اگر فضائل کربلا را بیان کنم؛ حج به کلى تعطیل مى‌شود. این سخن نشانه این است که کربلا فضائلى دارد که آنها را کعبه ندارد و الا این سخن امام بیهوده خواهد بود و ساحت امام معصوم از گفتار باطل و بیهوده به دور است.
در روایت دوم نیز خداوند به زمین کعبه فرمود:‌ بس است دیگر فخر فروشى نکن! اگر زمین کربلا نبود تو را و آن خانه را خلق نمى‌کردم. این سخن محکم ترین دلیل بر شرافت و افضلیت کربلا بر کعبه است؛‌ زیرا معنایش این است که هر فضیلتى را که کعبه دارد وابسته به وجود کربلا است. و اگر به جز این روایت،‌ روایت دیگرى هم در برترى کربلا نداشتیم؛‌ فقط همین روایت براى اثبات مطلب کافى بود.
در روایت سوم امام زین العابدین علیه السلام فرمود: خداوند 24 هزار سال قبل از خلقت کعبه،‌ کربلا را حرم امن و مبارک براى خود قرار داد.
و در روایت چهارم آمده است با اینکه کربلا داراى فضائل فراوان است؛ اما به آنها فخر نکرد؛ بلکه به جاى آن خدا را سپاسگزار نمود و خداوند به واسطه این کار او و به وجود مقدس امام حسین علیه السلام آن را گرامى داشت و برترى بخشید.
از این روایات دو مطلب مهم به دست آمد:
1. منشأ برترى کربلا،‌ وجود مقدس امام حسین است و این مطلب در روایات تصریح شده است؛
2. همانطوریکه امام حسین علیه السلام علت خلقت کعبه است؛‌ علت خلقت کربلا هم خواهد بود؛ زیرا اگر امام نبود،‌ زمین کربلا هم نبود.
خلاصه مفاد این روایات این است که کعبه در وجود و فضائل خود مرهون کربلا است.

پاسخ دوم نقضى است؛ به این بیان که: اگر به عقیده شما کعبه برتر از همه مکان‌ها است؛ پس چرا بعضى از اهل سنت مانند مالکى‌ها و برخى مردم مصر،‌ مدینه را برتر از کعبه مى‌دانند و این مطلب از کتابهاى معتبر اهل سنت اثبات شد.

منبع:
سایت مؤسسه ولى عصر(عج)
 


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، اسلام، اهل بیت، کعبه، امام حسین، عاشورا، کربلا، قبله، زیارت، پیامبر خدا، شبهه

هیچکس شایستگیهای مقام معظم رهبری را ندارد

مرصـاد دیدگاه

استاد حوزه علمیه قم گفت: هیچ کس شایستگی‌های مقام معظم رهبری را ندارد.

آیت الله زابلی سیستان هامونبه گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، آیت‌الله محمد حسینی زابلی از اساتید حوزه علمیه قم شنبه‌ شب در جمع عزاداران حسینی بندر دیر اظهار داشت: باید درس‌های لازم را از قیام عاشورا بگیریم و باید بصیرت را در خود تقویت کنیم.
وی افزود: جوانان باید با سیره عملی ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) و مولای متقیان امام علی (ع) آشنا شوند و با الگوبرداری از این بزرگان باید سعادت و سربلندی خود را رقم بزنند.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بدون تردید ولایت‌مداری امری مهم در اسلام است و یاران ابا عبدالله‌الحسین (ع) نیز ولایت‌مداری را به بهترین شکل ارائه کردند.
حسینی زابلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضائل مقام معظم رهبری تصریح کرد: در میان اشخاص سیاسی و غیرسیاسی کشور هیچ کس ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی را ندارد و هیچ کس شایسته‌تر از این شخصیت برجسته برای رهبری نیست.
وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب گفت: سیادت، فقاهت، عارف بودن، شاعر بودن، شجاع و مدیر بودن، احاطه به نرم‌افزار مسائل نظامی، احاطه به مسائل اقتصاد جهانی، سخنور بودن، ولایی بودن که در خطبه مشهور نماز جمعه ایشان که با امام عصر (عج) درد دل می‌کرد به اثبات همگان رسید و سایر خصوصیات برجسته همگی از جمله ویژگی‌هایی است که در آقا جامعیت دارد.
‌حسینی‌زابلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و نقشه‌های شوم دشمنان در راستای تضعیف دین در بین مردم عنوان داشت: دشمن آرزو و امیدش و تلاش شبانه‌روزی‌اش دور کردن مردم از اهل‌بیت (ع) است و از این رو دهن‌کجی‌های مختلفی به اشکال مختلف علیه ما دارند و ما باید با درک و شناخت و معرفت ائمه اطهار (ع)، دین و باورهای خود را تقویت کنیم.
وی در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: برکات انقلاب اسلامی بسیار زیاد و غیرقابل شمارش است و از برکات این انقلاب همین بس که ما را در راستای تقویت اهل‌بیت (ع) و عترت رهنمون کرده است و ما باید قدردان این انقلاب و نظام باشیم.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از اهداف قیام عاشورا گفت: باید ابعاد مختلف و اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز تبیین شود تا جوانان ما بدانند که حضرت امام حسین (ع) چه خدمات ارزنده‌ای به اسلام تقدیم کرده است.


کلمات کلیدی: سیستان، شیعه، زابل، ولایت فقیه، رهبر انقلاب، محرم، قم، حوزه علمیه، ولایت، عاشورا، آیت الله زابلی

چرا لعن یزید و آل یزید؟!

مرصـاد دیدگاه

محرم (5)

بعضى‌ها ـ که ممکنه دلداده پدر یزید باشند ـ  مى‌پرسند: اساسا چرا ما باید دشمنان و قاتلان امام حسین(ع) را لعن کنیم؟

سنائی غزنوی چه زیبا در سرود‌ه‌اش:
داستان پسر هند مگر نشنیدی
که از او و سه کس او به پیمبر چه رسید؟
پدر او لب و دندان پیمبر بشکست
مادر او جگرعم پیمبر بمکید
خود به ناحق، حق داماد پیمبر بگرفت
پسر او سر فرزند پیمبر ببرید
بر چنین قوم تو لعنت نکنی شرمت باد!
لعن الله یزیداً و علی آل یزید

لعنت خدا بر دشمنان اهل بیت

بعضى‌ها هم میگن: مگر نه اینکه خداوند بخشنده است؟ اگر خداوند فرد خاطی را بخشیده باشد در آنصورت این لعن کردن های بی مورد از طرف ما چه حکمی دارد؟

امیر علی شیرنوایی (م906 ق)  خوب جواب اینان را در سروده‌اى داده است:
ای که گفتی بر یزید و آل او لعنت مکن
زان که شاید حق تعالی کرده باشد رحمتش
آنچه با آل نبی کرد او، اگر بخشد خدای
هم ببخشاید مرا گر کرده باشم لعنتش


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، امام علی، اهل بیت، معاویه، وهابیت، محرم، رسول خدا، امام حسین، عاشورا، لعن یزید، هند جگرخوار، ابوسفیان

عاشورا از دیدگاه اهل سنت و بزرگان جهان

مرصـاد دیدگاه

 

محرم (4)

عاشورانهضت امام حسین (ع) از نادرترین رخدادهایى است که تفکر انسانها را به خود معطوف داشته و در تاریخ اسلام، ارزش والایى دارد.
شهادت حسین بن على (ع) حیات تازه‏اى به اسلام بخشید، خون ها رابه جوش آورد و تن ها را از رخوت خارج ساخت. امام حسین(ع) باحرکت قهرمانانه خود، روح مردم مسلمان را زنده کرد.
آنچه امت اسلامى از زمان وقوع این حادثه عظیم تا امروز بر آن‏ متفق است، این است که انقلاب کربلا هیبت و ابهت اسلام را که به‏ علت ‏حاکمیت فرمانروایان ضعیف النفس و تحقیر ارزشها و مقدسات‏ دینى رو به افول داشت، احیا کرد. حرکت امام حسین(ع)، حرکتى است مستمر براى همه نسلها و همه عصرها.
بسیاری از بزرگان سیاست و علم درباره عاشورا اظهار نظر کرده اند، که به چند نمونه آن اشاره می کنیم:
مَهاتما گاندی، رهبر استقلال هند: من زندگی امام حسین (ع)، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خواندم و توجّه کافی به صفحات کربلا نمودم . بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از سرمشق امام حسین(ع) پیروی کند.
محمّد علی جناح، بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان: هیچ نمونه ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین (ع) از لحاظ فداکاری و تهوّر نشان داد، درعالم پیدا نمی شود. به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی نمایند.
چارْلز دیکنْز، نویسنده معروف انگلیسی: اگر منظور امام حسین (ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمیدم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.
توماس کارْلایل، فیلسوف و مورخ انگلیسی: بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین (ع) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. تفوّق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می شود و پیروزی حسین (ع) با وجود اقلّیتی که داشت، باعث شگفتی من است.
ادوارد براوْن، مستشرق معروف انگلیسی: آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخن می شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتّی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت، انکار کنند.
فِرْدریک جیمس: درس امام حسین (ع) و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی وجود دارد که تغییر ناپذیرند . همچنین می‌رساند هر اه کسی برای این صفات مقاومت کند و در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.
ل. م.بوید: طی قرون، افراد بشر همیشه جرئت و پردلی و عظمت روح، بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته اند و در همین هاست که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی شود. این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین (ع).
واشنگتن ایروینگ، مورخ مشهور امریکایی: برای امام حسین (ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن در برابر اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی دادکه او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در ریگهای تفتیده، روح حسین (ع) فناناپذیر است.
این انقلاب تنها انقلابى است که اگر کلیه صحنه‌‏هایش چنان که ‏بوده، تصویر شود، هیچ کس نمى‏تواند از بروز احساسها و عواطف ‏فطرى‏اش جلوگیرى کند؛ زیرا این فاجعه به قول شافعى دنیا را لرزانده و نزدیک است قله کوه ها را آب کند.
شوکانى، در کتاب «نیل الاوطار» در ردّ بعضى از سخنوران دربارى مى‏گوید: به تحقیق، عده‏اى از اهل علم افراط ورزیده، چنان حکم کردند که حسین(ع) نوه پیامبر که خداوند از او راضى باشد، نافرمانى‏یک آدم دائم الخمر را کرده و حرمت‏شریعت‏یزید بن معاویه را هتک‏کرده است. خداوند لعنتشان کند، چه سخنان عجیبى که از شنیدن‏آ نها مو بر بدن انسان راست مى‏گردد.
تفتازانى، در کتاب «شرح العقاید» مى‏نویسد: حقیقت این است که رضایت‏ یزید به قتل حسین(ع) و شاد شدن او بدان خبر و اهانت کردنش به اهل‏بیت پیامبر(ص) از اخبارى است که در معنى متواتر است; هر چند تفاصیل آن متواتر نیست. درباره‏ مقام یزید بلکه درباره ایمان او که لعنت خدا بر او و یارانش‏باد، توافقى نداریم.
جاحظ مى‏گوید: منکراتى که یزید انجام داد، یعنى قتل حسین(ع) و به اسارت گرفتن زن و فرزند او و ترساندن اهل مدینه و منهدم‏ساختن کعبه، همه اینها بر فسق و قساوت و کینه و نفاق و خروج ازایمان او دلالت مى‏کند. بنابراین، یزید فاسق و ملعون است و کسى که از لعن او جلوگیرى‏کند نیز ملعون است.
ابن حجر هیثمى مکى، در کتاب «الصواعق المحرقه‏» مى‏نویسد: پسر امام حنبل در مورد لعن یزید از وى پرسید. احمد در جواب گفت: چگونه لعنت نشود کسى که خداوند او را در قرآن لعن کرده است؟ آنجا که مى‏فرماید: «فصل عسیتم ان تولیتم ان تفسدوا فی الارض و تقطعوا ارحامکم ‏اولئک الذین لعنهم‏الله‏» و چه مفاسدى و قطع رحمى از آنچه یزید انجام داد، بالاتر است؟
عبدالرزاق مقرم، در کتاب «مقتل الحسین‏» مى‏گوید: به تحقیق گروهى از علما از جمله قاضى ابوعلى و حافظ ابن الجوزى وتفتازانى و سیوطى در مورد کفر یزید نظر قطعى داده‏اند و باصداقت تمام لعن او را جایز شمرده‏اند.
مؤلف کتاب «شذرات الذهب‏» مى‏نویسد: در مورد لعن یزید، احمد بن حنبل دو قول دارد که در یکى تلویح و در دیگرى تصریح به لعن او مى‏کند. مالک و ابوحنیفه نیز هر کدام هم ‏تلویحاً و هم تصریحاً یزید را لعنت کرده‏اند و به راستى چرا این‏گونه نباشد و حال آنکه او فردى قمار باز و دائم الخمر بود.
شیخ محمد عبده مى‏گوید: هنگامى که در دنیا حکومت عادلى وجود دارد که هدف آن اقامه شرع و حدود الهى است و در برابر آن حکومتى ستمگر است که مى‏خواهد حکومت عدل را تعطیل کند، بر هرفرد مسلمانى کمک کردن به حکومت عدل واجب است و از همین باب است ‏انقلاب امام حسین که در برابر حکومت یزید که خدا او را خوار کند، ایستاد.
از سبط بن جوزى در مورد لعن یزید پرسیده شد. او در جواب گفت: احمد حنبل لعن او را تجویز کرده است، ما نیز به خاطر جنایاتى که درباره پسر دختر رسول خدا مرتکب شد، او را دوست نداریم و اگر کسى به این حد راضى نمى‏شود، ما هم مى‏گوییم اصل، لعنت کردن‏ زید است.

منبع: پایگاه تقریب (با تلخیص و ویراش توسط آینده روشن)

مطالب مرتبط:
ـ نظریه پردازى‌هاى عالمان اهل سنت درباره عاشورا
ـ نشست علمى عاشورا از نگاه اهل سنت
ـ عاشورا در کتب تاریخی اهل سنت
ـ یزید در نگاه مورخین و علمای اهل سنت


کلمات کلیدی: اهل سنت، شیعه، اهل بیت، معاویه، محرم، امام حسین، عاشورا، لعن یزید

<      1   2   3      >
?بازدید امروز: (1) ، بازدید دیروز: (65) ، کل بازدیدها: (1170612)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ