سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

اعدام دو عضو گروهک تروریستى در زاهدان و چابهار

مرصـاد دیدگاه

اعدام تروریست وهابی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛ «علیرضا براهویى» معروف به «عبدالله» بخاطر محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت و هواداری از گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی با هدف مقابله با جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شد‏.‏
بر اساس این گزارش، شرکت در 2 بمب گذاری و به شهادت رساندن شهیدان «زارعی و حیدری» و ربودن یکی از بازاریان چهارراه رسولی زاهدان همراه با تیراندازی و مجروح کردن وی از دیگر جرایم فرد معدوم است‏.‏
همچنین «یونس رحماندوست» فرزند حیدر به جرم محاربه و افساد فی الارض و به موجب حکم صادره پس از تأیید مراجع عالى قضایى کشور امروز در زندان چابهار اعدام شد‏.


کلمات کلیدی:

تشییع پیکر شهید کریمى با حضور معاون اول قوه قضائیه

مرصـاد دیدگاه

تشییع پیکر شهید کریمی

پیکر پاک قاضی شهید «ابراهیم کریمی» از قضات دادگسترى سراوان صبح روز سه شنبه (28 خرداد) بر دستان مردم شهید پرور این شهرستان تشییع شد.
به گزارش ایرنا، امامان جمعه و روحانیان تشیع و تسنن، معتمدان، طلاب، مدرسان حوزه‌های علیمه و گروههای مختلف مردم در این آیین با سر دادن شعارهای "مرگ بر اشرار"، "شهیدان زنده‌اند الله اکبر" این اقدام تروریستی را محکوم کرده و خواستار شناسایی و اشد مجازات برای عاملان این جنایت شدند.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در آیین تشییع جنازه این شهید گفت: ترور قاضی کریمی عزم دستگاه قضایی را در برخورد قاطع و جدی با اشرار مسلح دو چندان کرده است.
حجت‌الاسلام «ابراهیم حمیدی» بیان کرد: اجرای حدود الهی برای قضات مایه فخر و مباهات است چرا که آسایش و امنیت جامعه در گرو اجرای حدود الهی است.
وی با محکوم کردن حادثه ترور قاضی کریمی ادامه داد: نقش دستگاه قضایی در استقرار و ایجاد امنیت در جامعه بسیار حساس است.
او بیان کرد: در این راه قضات دادگستری با مخلان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه گشت سراوان نیز در این آیین گفت: اشرار مسلح با این اقدام به دنبال ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی در این منطقه از ایران اسلامی هستند.
مولوى «محمدیوسف حسین‌پور» افزود: اکنون تمام مردم وظیفه دارند در زمینه شناسایی این جنایتکاران نهایت همکاری را با مسوولان داشته باشند.
وی اظهار داشت: مردم سراوان همواره وفادار به انقلاب و نظام هستند و ارتکاب چنین جنایات کوری هرگز خللی در اراده پولادین مردم این شهرستان برای دفاع و حمایت از انقلاب اسلامی وارد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، اشرار مسلح بعد از ظهر دیروز در اقدامی جنایتکارانه «ابراهیم کریمى» قاضی دادگستری شهرستان سراوان را به شهادت رساندند.
اخبار مرتبط:
- خبر به همراه گزارش تصویرى
- اطلاعیه دادگستری سیستان و بلوچستان
- دستگیرى شش مظنون به ترور قاضى شهید
- شناسایى و دستگیرى 11 مظنون به ترور شهید کریمى


کلمات کلیدی:

اظهارات معاون امنیتى انتظامى وزارت کشور در مورد ناامنیهاى اخیر

مرصـاد دیدگاه

محتاج - وزات کشور

عباس محتاج خبر داد: تشکیل شورای توسعه پایدار در شرق و غرب کشور برای برقراری امنیت مرزها
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از تشکیل شورای توسعه پایدار در شرق و غرب کشور برای برقراری امنیت بیشتر در مرزها خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا توانسته‌ایم اقدامات اطلاعاتی و انتظامی مفیدی انجام داده و اطلاعات خوبی کسب و مورد بررسی قرار دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عباس محتاج» در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز ما اقدامات خوبی را برای برقراری امنیت در مرزهای شرق و غرب کشور انجام داده ایم. ولی با این حال اعتقاد داریم که کشیدن دیوار بر مرزها مشکل امنیت را حل نمی کند.
«محتاج» همچنین درباره اشراری که به پاسگاه سراوان حمله کرده اند و این پاسگاه را تخریب و اعلام کرده اند که دو نفر از کسانی را که به اسارت برده اند کشته اند، گفت: ما هنوز اطلاعاتی در این باره دریافت نکرده‌ایم ولی تهدیداتی کردند و اعلام کرده اند که اگر خواسته هایشان عملی نشود تهدیداتشان را عملی خواهند کرد.
به گفته وی، آزادی مجرمینی که به حکم دادگاه محکوم شده اند خواسته این اشرار وگروهکهای تروریستی است. وی همچنین اعلام کرد: طبق اطلاعات به دست آمده این گروهک‌ها وابسته به گروه عبدالمالک ریگی هستند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی براینکه آیا آزادی تبعه ژاپنی برای ایران هزینه ای را داشته، گفت: این کار برای ما هزینه‌ای نداشته و معامله‌ای نیز انجام نشده است.
«محتاج» درباره خارج کردن 16 مامور نیروی انتظامی به مرزهای پاکستان توسط اشرار گفت: ما در این خصوص نامه‌ای را به مسئولان پاکستانی نوشته و به آنان اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران انتظار ندارد که اشرار از خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران عملیات های تروریستی انجام دهد.
وی گفت: ما در نامه‌ای که به وزارت کشور پاکستان نوشته‌ایم به شفافیت مطالب را بیان کردیم که خوشبختانه ارتباط خوبی بین مسئولین امنیتی دو کشور وجود دارد.
«محتاج» همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مسئولین امنیتی کشور برنامه ای برای برقراری امنیت بیشتر در مرزهای کشور ندارند و اینکه اشرار به راحتی می آیند و به پاسگاه ما حمله می کنند آیا این یک ضعف نیست، گفت: چرا این برای ما ضعف است ولی مسائل امنیتی عوامل متعددی دارد که یکی از آنها قرارگاه شرق کشور است که تا کنون نیز توانسته است کارهای خوبی انجام دهد.
معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی براینکه آیا جمهوری اسلامی در قبال درخواست اشرار با آنان وارد معامله خواهند شد یا خیر، گفت: ما نمى‌توانیم درخواستهاى غیر قانونى را بپذیریم.
«محتاج» همچنین درباره ترور قاضی دادگاه سراوان گفت: در این باره نیز اقدامات امنیتی خوبی صورت گرفته که در حال پیگیری است که تعدادی نیز دستگیر شده اند.
وی در پایان در خصوص اقدامات امنیتی بیشتر در کشور گفت: در این‌باره اقدامات خوبی انجام داده‌ایم ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.


کلمات کلیدی:

آزادى امام جمعه فهرج و توریست ژاپنى از دست تروریستها

مرصـاد دیدگاه

محسنى وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات اعلام کرد: یک توریست تبعه ژاپن و امام جمعه فهرج که توسط قاچاقچیان و اشرار مسلح شرق کشور ربوده شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای وزیر اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: یک توریست تبعه ژاپنی که حدود 10 ماه پیش توسط قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار مسلح شرق کشور ربوده و به پاکستان منتقل شده بود و اشرار در قبال آن از جمهوری اسلامی ایران درخواست آزادی عناصر زندانی خود در داخل کشور را داشتند، آزاد شد. متعاقب این اقدام تروریستی و به جهت اعمال فشار مضاعف بر مقامات ایران، دو ماه قبل نیز امام جمعه فهرج توسط همین اشرار به گروگان گرفته و به پاکستان انتقال داده شده بود.
وزیر اطلاعات افزود: با تلاش و اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری اعضای شورای تأمین استان به ویژه دستگاه قضایی، عناصر اصلی گروگان‌گیر دستگیر و اشرار متواری در پاکستان مجبور شدند تبعه ژاپنی و امام جمعه فهرج را آزاد کنند.
محسنی اژه‌ای همچنین بیان داشت: حمید ریگی برادر شرور مالک ریگی که از عناصر اصلی در جنایت‌های تاسوکی و دارزین بوده، پس از متواری و پنهان شدن در پاکستان، با تلاش پلیس پاکستان دستگیر و امروز شنبه 25/3/87 تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.
در این رابطه وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، امور خارجه و دستگاه قضایی در یک اقدام هماهنگ توانستند اقتدار و صلابت نظام اسلامی را به نمایش گذاشته و ضربه مهلکی بر گروهک تروریستی و شرور ریگی وارد آورند.


کلمات کلیدی:

تحویل چند تروریست به ایران

مرصـاد دیدگاه

جانیان بلوچ

یک مقام آگاه گفت: با تلاش و پیگیری دستگاه های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران، عبدالحمید ریگی به همراه تعدادى از تروریستهاى جنایتکار، از سوی مقامهای کویته پاکستان تحویل مقامهای ایرانی شد‏.‏

به گزارش رجانیوز، این مقام آگاه در گفتگو با فارس افزود‏:‏ عبدالحمید ریگی که یکى از اشرار و تروریستهاى معروف منطقه و عامل کشتار مردم بی گناه در سیستان و بلوچستان است ، صبح امروز در فرودگاه اسلام آباد از سوی مقامات ایران تحویل گرفته شد و با یک فروند هواپیمای اختصاصی به سمت ایران انتقال داده شد.‏

وی اظهار داشت‏:‏ ریگی که طی سال گذشته در زندان کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان زندانی بود به همراه ‏15‏ نفر دیگر تلاش داشتند با ارایه مدارک جعلی، خود را از اتباع پاکستان معرفی کنند اما با تلاش سفارت ایران در اسلام آباد، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه به ایران تحویل داده شد‏.‏

این مقام آگاه افزود‏:‏ قرار بود وکلای عبدالحمید ریگی صبح امروز لایحه فرجام خواهی خود را به دادگاه عالی کویته و با هدف ممانعت از تحویل وی به ایران ارایه دهند اما قبل از آغاز به کار دادگاه ، ریگی به خاک کشورمان انتقال داده شد‏.‏

طبق توافق نامه امنیتی منعقد شده بین ایران و پاکستان، مقرر شده بود که پاکستان برخی از اعضای گروهک تروریستی جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی از جمله عبدالحمید برادر وی را که در اختیار آن کشور هستند به ایران تحویل دهد.


کلمات کلیدی:

تأیید رسمى تحویل مزدوران تروریست به ایران

مرصـاد دیدگاه

سرپرست وزارت کشور در نشست مطبوعاتى:
9 عضو گروهک ریگی به زودی به ایران تحویل می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیاسى خبرگزارى فارس سید مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور از اعزام گروهی به عنوان نماینده ایران برای تحویل گرفتن 9 نفر از گروهک عبدالمالک ریگی به پاکستان خبر داد.
وی وجود خود عبدالمالک ریگی در این دسته را رد کرد اما گفت که برادر ریگی در این گروه 9 نفره است.
سرپرست وزارت کشور اظهار داشت: امیدوارم در هفته جاری این مساله انجام شود و ما اصل این موضوع که 9 نفر توسط پاکستان دستگیر شدند را تأیید می‌کنیم.


کلمات کلیدی:

<   <<   6   7   8      
?بازدید امروز: (86) ، بازدید دیروز: (133) ، کل بازدیدها: (1172651)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ