سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

معاون وزیر کشور و عدم رضایت از همکارى پاکستان

مرصـاد دیدگاه

محتاج: همکاری پاکستان در آزادسازی گروگانهای ایرانی رضایت بخش نیست.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همکاری‌های کشور پاکستان در خصوص آزادسازی گروگانهای ایرانی را مناسب ارزیابی نکرد.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عباس محتاج در گفتگو با مهر اظهار داشت: علیرغم اینکه کشور پاکستان روابط سیاسی بسیار خوبی با کشورمان دارد اما تلاشها و اقدامات این کشور در راستاى آزادسازی گروگانهای کشورمان راضی‌کننده نیست.
وی ادامه داد: تلاشهای بسیار خوبی در کشور برای آزادسازی گروگانها انجام گرفته که متأسفانه تاکنون نتایجی به دنبال نداشته است که وزارت کشور با همکاری وزارت خارجه در پی یافتن راه حلهای جدید برای حل این موضوع است.
محتاج اضافه کرد: برای پیگیری هر چه سریعتر و به نتیجه رسیدن این موضوع، جلسه مشترک کمیسیون امنیتی ویژه دو کشور ایران و پاکستان تشکیل و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی در جهت پیگیری این مسئله قول مساعد داده است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

اعدام دو تن از اعضاى گروهک تروریستى در زاهدان

مرصـاد دیدگاه

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تعدادی دیگر از اعضای گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی، حکم اعدام دو تن دیگر از آنها صادر شد و این افراد در زاهدان اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، ابراهیم حمیدی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو تن از اعضای این گروهک به نام‌های عبدالناصر طاهری صدر فرزند سهراب و یعقوب مهرنهاد فرزند علم خان به جرم محاربه و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و حکم آنان در سحرگاه یکشنبه 14/5/87 به اجرا درآمد.
وی در این بیانیه اظهار داشته است: متهم ردیف اول با نام مستعار بنیامین عضو گروهک تروریستی بوده و در جریان گروگانگیری یکی از شهروندان زاهدانی، انتقال وی به پاکستان، نگهبانی از آن و نهایتاً شهادت مظلومانه گروگان نقش داشته و اینک به سزای اعمال خویش رسیده است.
حمیدی همچنین افزوده است: متهم ردیف دوم با نام مستعار امیر صلاح‌الدین، تشکیلاتی به نام «الجهاد» را در سال 85 راه‌اندازی کرده و به عنوان شاخه داخلی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی با استفاده از محمل‌های گوناگون و بستر ارتباط با جوانان بلوچ اقدام به فریب تعدادی از آنان کرده و بالاخره برنامه ترور و گروگانگیری افرادی را در داخل و یا حین مأموریت به پاکستان طراحی و اجرا کرده که به لطف الهی به همراه افرادش دستگیر و به موجب حکم شرعی اعدام شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

شهادت دو شیعه و ربوده شدن سه نفر دیگر توسط وهابیها

مرصـاد دیدگاه

یک شخصیت سرشناس و یک مقام دولتی شیعه در شهر دیره اسماعیل خان واقع در ایالت سرحد پاکستان به شهادت رسیدند و سه نفر از کارکنان «خوشحال بانک» در منطقه قبائلی «اورکزئی ایجنسی» توسط افراد موسوم به طالبان محلی ربوده شده‏اند.
«سیدعرب شاه» یکی از رهبران شیعیان منطقه دیره اسماعیل خان بوده که در همان شهر هدف حمله تروریستهای ناصبی قرار گرفت و به شهادت رسید.
لازم به ذکر است که تروریستهای ناصبی قبل از این هم 4 نفر از اعضاء خانواده شهید عرب شاه را به شهادت رسانده بودند.
یک مقام دولتی شیعه نیز امروز در شهر دیره اسماعیل خان در یک حمله تروریستی به شهادت رسیده است. وی هدف آتش دو تروریست موتورسوار قرار گرفت و شهید شد. شهید «سیدعارف شاه» صبح امروز از منزل عازم محل کار خود بود که دو موتور سوار ناشناس وی را تعقیب کرده و با ضرب گلوله به شهادت رساندند.
لازم به ذکر است که شیعیان دیره اسماعیل خان از سال گذشته در معرض حملات تروریستی هستند و تا کنون بیش از 200 نفر از شیعیان این شهردرحملات هدفمند، انتحاری و انفجارات به شهادت رسیده اند.
در همین حال سه نفر از کارکنان شیعی «خوشحال بانک» شهر «کوهات» برای انجام یک مأموریت رسمی به منطقه قبائلی «اورکزئی ایجنسی» رفته بودند، در منطقه شیعه نشین کلایه توسط تروریستهای ناصبی موسوم به طالبان – که با نقوذ به این منطقه در مسیر حرکت آنها کمین کرده بودند – ربوده شده و به منطقه «غلجو» که در تصرف طالبان است، ربوده شده اند. براساس این گزارش «بازمحمدخان» رئیس منطقه خوشحال بانک «اسحاق علی» رئیس یکی از شعبات و «سرفرازعلی» حسابدار می باشد.
شیعیان منطقه برای آزادی این افراد از دست ربایندگان دست به کار شده و با تشکیل گروه مذاکره کننده با باصطلاح طالبان محلی – که در واقع از جانیان و آدمربایان و سارقان مسلح و برخی مقامات سازمانهای مخفی کشور تشکیل شده – وارد مذاکره شده اند.

منبع: خبرگزاى اهل بیت (ع)


اخبار مرتبط:

ـ پاراچنار؛ جنگ فرقه‌ای یا حمله استکبار
ـ بازداشت چهارده شبه نظامی در پاکستان
ـ بازداشت فرمانده شبکه تروریستی القاعده در ایالت سرحد پاکستان
ـ جنبش ملی متحده پاکستان از اقدامات طالبان در کراچی جلوگیری می‌کند
ـ یکی از رهبران ارشد القاعده در افغانستان کشته شد
ـ قتل‌عام شیعیان پاکستان توسط سنى‌ها (حاوى تصاویر خشونت‌بارى است که خودم هم تحمل دیدنش را ندارم)


کلمات کلیدی:

اختلاف درونى میان تروریستها

مرصـاد دیدگاه

محمود (وبلاگ سیستان من)
اگر یادتان باشد در پست (81) نوشتم که اتفاقات مهمی در داخل گروهک تروریستی جندالله افتاده و امروز با توجه به حوادث اخیر ( درگیری دو طایفه از ریگی‌ها) ماجرای آن اتفاق را برایتان مینویسم:
جهت اطلاع آندسته از بازدیدکنندگان که با پراکندگی قومی و طایفه ای استان آشنا نیستند توضیح مختصری میدهم:
در استان سیستان و بلوچستان دو نژاد عمده زندگی میکنند : سیستانی و بلوچ ، در شمال استان منطقه سیستان واقع است که اکثریت سیستانی و شیعه هستند و در جنوب استان ، بلوچستان که اکثریت بلوچ و اهل سنت هستند . و منطقه بلوچستان نیز به دو قسمت عمده تقسیم میشود سرحدی ها که شامل بلوچهای زاهدان ، خاش و میرجاوه هستند و مکرانی ها که شامل ایرانشهر و نیکشهر و چابهار میشوند .

عبدالمالک ریگی سردسته تروریستهای موسوم به جندالله ، از سرحدی ها است و زمانی که گروهکش را تشکیل داد تعدادی از جوانان فریب خورده از طایفه خودش را جذب کرد و تأسف‌بارتر اینکه در حادثه تاسوکی، نقش اصلی را یک جوان فریب خورده سیستانی (اهل سنت) ایفا کرده بود! این گروهک فقط در حوزه بلوچستان (سرحدی) فعالیت تروریستی میکرد و جرأت عملیات در مکران را نداشت!

اما چرا در مکران اجازه حضور و عملیات نداشت؟ چون در منطقه ایرانشهر و بزمان حدوداً 40 درصد از بلوچهای شیعه وجود دارند که اتفاقاً خیلی هم نسبت به مذهب تشیع متعصب هستند و در گذشته فردی بود بنام عید محمد بامری معروف به عیدوک که گروهی مسلح در اختیار داشت و البته غیر قانونی فعالیت مسلحانه میکرد! او جوانی شیعه مذهب بود که با تمام توان در مقابل گروههای وهابی ایستادگی میکرد و در زمان حیات ایشان هیچ موردی از تعرض به شیعیان در آن مناطق مشاهده نمیشد و بقیه گروههای تروریستی نیز از او خیلی حساب میبردند و بخصوص از بلوچهای منطقه سرحد کسی جرات حضور در ان مناطق را نداشت. تا اینکه چند سال پیش خودروی حامل عیدوک منفجر شد و او به اتفاق چند نفر از همراهانش کشته شد. و از همان زمان تعدادی از تروریستهای وهابی مثل : ملا کمال صلاح زهی (عامل شهادت 32 نفر از پرسنل ناجا) مولا بخش درخشان (عامل شهادت تعدادی از پرسنل سپاه و ناجا) و چند شرور دیگر شروع به فعالیت بر علیه تشیع کردند. اما آنها هم متعلق به همان منطقه مکران بودند و هنوز اثری از بلوچهای سرحدی نبود.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

بازداشت سه تیم تروریستى در سیستان و بلوچستان

مرصـاد دیدگاه

فرمانده انتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح سیستان و بلوچستان گفت:‏ با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی سه تیم آموزش دیده خرابکار و تروریست در شهرهای ایرانشهر و سرباز بازداشت شدند‏.‏

تروریستهاى بلوچ تروریستهاى بلوچ تروریستهاى بلوچ

به گزارش خبرگزارى فارس سردار غلامعلی نکویی در جمع خبرنگاران افزود‏:‏ نیروهای توانمند انتظامی و اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر طی عملیاتی هماهنگ و برنامه ریزی شده سه تیم عملیاتی اشرار و تروریستها را که آموزشهای نظامی خرابکاری، ترور و بمب گذاری را در خارج مرز فراگرفته بودند دستگیر کردند‏.‏
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

سوابق و وضیعت فعلى گروهک تروریستى بلوچ

مرصـاد دیدگاه

سردار شبانی

سردار شبانى از سال 72 ـ 69 فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان و از 80 ـ 77 فرمانده نیروى انتظامى استان بوده‌اند. هم‌اکنون نیز ایشان به صورت تخصصى مشغول مطالعه امنیتى پیرامون جنوب شرق کشور است.
به بهانه گروگانگیرى اخیر در استان سیستان و بلوچستان و تحویل عبدالحمید ریگى توسط پاکستان به جمهورى اسلامى ایران، «جهان» مصاحبه‌اى با ایشان انجام داده‌ که در ذیل آمده است:

سؤال: سردار همانطور که مطلع هستید چند شب گذشته16 نفر از سربازان نیروى انتظامى گروگان گرفته شدند.ازسویى دیگرپاکستان عبدالحمیدریگى راتحویل داد با توجه به سوابق شما در امور امنیتى به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، این گروگانگیرى را چگونه ارزیابى مى‌کنید و چه گروه یا افرادى را در پشت صحنة این گروگانگیرى مؤثر و دخیل مى‌دانید؟
ـ به لطف خداوند، امروز دشمنان ما در موضع انفعال هستند. این حادثه که اتفاق افتاد در واقع اقدام دفاعى بود. اگرچه از طرف عناصر ضد انقلاب صورت گرفت. این توانمندى بر مى‌گردد به حدود دى‌ماه سال 86، که عناصر ضدّ انقلاب (گروهک عبدالمالک ریگى) جادّة نوبندیان را بستند و 24 نفر از مردم رهگذر را گروگان گرفتند.
این گروگانگیرى و بردن گروگان‌ها به کشور همسایه (پاکستان) با تلاش برادران عزیز در سازمان‌هاى گوناگون از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج) و برادران وزارت کشور پیگیرى شد و موفق شدند عناصر گروگان‌گیر را شناسایى و نقطه حضورشان را مشخص و گروگان‌ها را از طریق دولت پاکستان آزاد کنند. عناصر گروگان‌گیر که توسط افراد دولت پاکستان دستگیر شده ‌بودند با عکس آنها و اثر انگشت آنها، سوابق جنایت‌هایشان در ایران که داراى سوابق در قوه قضائیه ایران بودند براى دولت پاکستان ارسال گردید. البته چون عنصرى مانند برادر عبدالمالک (عبدالحمید) که فرمانده این گروه گروگان‌گیر بود، دستگیر شده بود، موضوع براى سازمان‌‌ها و سرویس‌هاى امنیتى بسیار اهمیت داشت.

سؤال: آیا این گروه توسط دولتى هم حمایت مى‌شود؟
ـ بله. آمریکایى‌ها و بخصوص انگلیسى‌ها در بى‌ثبات کردن وضعیت امنیت منطقه طبق طرح بزرگ خاورمیانه، طرح‌ریزى داشتند و روى این عناصر حساب کرده بودند، لذا مخالف بودند که این عناصر ضدّ انقلاب که داراى سابقه شرارت و جنایت در کشور ما بخصوص برادر عبدالمالک یعنى «عبدالحمید» که داراى سابقه حمل و قاچاق مواد مخدّر بوده و یک عنصر قاچاقچى فعال بود از میدان عمل آنها خارج شود. همه اینها مستند است. اینها را به دولت آنجا دادند.
گروگان‌ها که آزاد شدند و مردم به خانه‌هایشان برگشتند که این هم یک موفقیتى بود، براى اولین بار طبق قرارداد «استرداد مجرمین» اطلاعات در اختیار مسئولین وقت قرار گرفت. این عناصر شناسایى شدند. از آن زمان تا به حال تلاش شد که این مجرمین برگردند که انصافاً یک کار جمعی، حرفه‌ای، فرابخشى و طرح‌ریزى شده دستگاه‌ها طى چند ماه با توانمندى پلیس اینترپل، افسر رابط ما، وزارت خارجه، سربازان گمنام امام زمان(عج)، طبق قانون استرداد مجرمین 1339 اطلاعات از قوة قضائیه داده شد، آنها بررسى کردند و خلاصه آنکه، در ابتدا انکار و تکذیب مى‌شد که ما چنین افرادى را نداریم.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

خیانت سرباز بلوچ به هم‌قطارانش!

مرصـاد دیدگاه

دیروز مهدى هاشمی سرپرست وزارت کشور از احتمال وجود نفوذی در پاسگاه حق‌آباد سراوان خبر داد.
بر اساس شایعاتی که فعلاً بر سر زبانهاست، یکی از سربازهای بلوچ سنی که در این پاسگاه دوران سربازی‌اش را سپری میکرده احتمالاً در ورود اشرار به داخل پاسگاه نقش داشته است.
در صورت وجود و اثبات چنین موضوعی قاعدتاً باید در روند موجود تجدیدنظر جدی صورت گیرد.
نکته جالب اینجاست که همواره یکی از مطالبات [مولوى‌هاى] اهل سنت، حضور بیشتر آنان در دستگاههای نظامی و امنیتی! مى‌باشد. حال سؤال افکار عمومی از آنان این است که وقتی به یک سرباز هم مسلک شما در یک پاسگاه دورافتاده مرزی نمی‌توان اعتماد کرد چگونه میخواهید که حضور گسترده‌تری در دستگاههای نظامی، انتظامی و امنیتی داشته باشید؟ برای خدمت بیشتر به ملت یا [جاسوسى] دشمنان ملت؟!
مولوی عبدالحمید که برای اسهال شدن یک بچه، در خطبه‌های نماز جمعه موضع‌گیری مى‌کند، چرا در جمعه گذشته به حادثه گروگانگیری در حق آباد سراوان یا فراری دادن 3 تن از اعضای گروهک جندا... توسط یک مولوی در روستایی از حوالی سرباز هیچ اشاره‌ای نمیکند؟
به راستی قسم حضرت عمر را باید باور کرد یا دم خروس را ؟

منبع:
حماسه شرق

مطالب مرتبط:
ـ اظهارات سرپرست وزارت کشور (خبرگزارى فارس)
ـ چرا مولوی عبدالحمید هیچ اشاره‌ای به حوادث هفته گذشته نکرد؟!
ـ هلاکت یکی از اعضای خانواده مشهور اشرار در زاهدان


کلمات کلیدی:

تروریست بلوچ در چشم مردم ایران

مرصـاد دیدگاه

پیرهادی

خبر شهادت سربازان ایرانی به دست مزدوران ابلیس؛ آن هم به نام دفاع از مردم ایران دردآور بود. این داعیه‌داران «جنبش مقاومت مردمی ایران»، به نام مردم ایران چه بر سر ایرانیان می آورند.
دنیای خنده داری است و از همه خنده دار تر وجود مردی به نام عبدالمالک ریگی است که خود را سرباز خدا می‌داند و مدافع مردم ایران!
مالک ریگی!
سیستان، مهد پهلوانان و دلیران ایران زمین است و جزیی جدایی ناپذیر از ایران.
نمی‌دانم از چه جنبشی حرف می‌زنی و خود را سرباز کدام خدا می‌دانی! خدای من و خدای همه ایرانیان، مهربان و بخشنده و نافی هر گونه ترور است.ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

جند الشیطان نه جندالله

مرصـاد دیدگاه

 

[شبکه وهابى] العربیه گزارش داد جندالله یا به قول خودشان «جنبش مقاومت مردمی ایران» به سرکردگی عبدالمالک ریگی، 2 تا از 16 گروگانی که چند روز پیش از نیروی انتظامی را گرفته بودند، کشته است.
واقعاً از این خبر بسیار متأثر شدم و اینکه یک جنبشی که ادعا می کند که رهبری مقاومت مردمی ایران را بر عهده دارد اولین افرادی را که فدا می‌کند همین مردم هستند.
مگر این 2 تا جوان که از بخت بد، خدمت سربازی‌شان افتاده است لب مرز با پاکستان جزء مردم ایران نیستند؟
اُف بر تو ای عبدالمالک و ای جندالله، که زورت به چندتا جوان بی‌گناه رسیده است.
جند الله تو نیستی، چه آنکه الله لشکری که انسان‌های بیگناه را بشکد نمی‌خواهد.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نامه یک خبرنگار به عبدالمالک جانى

مرصـاد دیدگاه

زمانى

از یک خبرنگار ایرانی
به عبدالمالک ریگی؛ تروریست جوان [بلوچ]
نه من و نه هیچ کس دیگر باور ندارد که هدف تو و گروهک منتسب به تو دفاع از حقوق نژاد بلوچ باشد. چه اسم فریبنده‌ای را برای گروه تروریستی و قاتل پیشه ات انتخاب کرده‌ای:«جندالله»؛ سپاه خدا! به یاد ندارم در آموزه‌های اسلامی که تو از اهل تسننش دم می‌زنی، قتل و آدم ربایی و دزدی از ویژگی های سپاه خدا باشد.
کدام خدا را می پرستی که به تو اجازه این کارهای حیوانی را داده؟ خدای محمد را یا خدای هیتلر، محمدخان قاجار، طالبان و... را؟ بی‌شک تو از نسل بزرگترین تروریست‌های تاریخی.
این گونه که تو مبالغه می‌کنی و می‌گویی: «تا امروز اهل سنت محروم ترین قشر در کشور بوده و مشکلات بسیاری داشته‌اند. اگر فعالیت مذهبی کردند، به عنوان مزدوران بیگانه معرفی شدند، اعدام شدند؛ صدها عالم اهل سنت، صدها مبارز اهل سنت، صدها فعال سیاسی اهل سنت از بین رفتند» نیست؛ اگر راست می‌گویی اسم 10 نفر از این صدها تن را که ادعا می‌کنی فعالیت مذهبی کرده و اعدام شده اند بگو.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

<   <<   6   7   8      >
?بازدید امروز: (120) ، بازدید دیروز: (133) ، کل بازدیدها: (1172685)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ